Ίσως έχετε βρεθεί και εσείς αρκετές φορές στην δύσκολη θέση να ακούτε την αλυσίδα της μοτοσυκλέτα σας σε κάθε άφημα του γκαζιού να χτυπάει επάνω στο ψαλίδι, ναι ο γνωστός αυτός σπαστικός ήχος..! Ακόμα και στο ξεκίνημα μπορεί να έχετε νιώσει πως μια χαλαρή αλυσίδα είναι μεγάλος μπελάς για εσάς και για την μοτοσυκλέτα σας και κυρίως για τα αλυσιδογραναζά σας.Το μαστόρεμα του σφυξίματος/τεντώματος της αλυσίδας ίσως είναι από τα πρώτα που πρέπει να μάθουμε..! Ας δούμε παρακάτω μερικά βήματα πως θα το καταφέρουμε.
Η συγκεκριμένη διαδικασία είναι αρκετά σύντομη και απλή. Πρώτα από όλα, πρέπει να σηκώσετε τη μοτοσικλέτα στο διπλό σταντ (αν δεν έχει, καλό θα ήταν να βρείτε κάποιον για να σας βοηθήσει), ώστε ο πίσω τροχός να βρίσκεται ελεύθερος στον αέρα. Έπειτα, αυτό που απαιτείται είναι ξεσφίξιμο, ρύθμισμα και μετά σφίξιμο. Πολλές φορές, μάλιστα, επάνω στο ψαλίδι υπάρχει ένα αυτοκόλλητο που δείχνει πόσο πρέπει να ρυθμιστεί η αλυσίδα. Σε γενικές γραμμές, πάντως, οι κατασκευαστές προτείνουν έναν τζόγο 2-3 εκατοστών στην αλυσίδα, ώστε να μπορεί η μοτοσικλέτα να αντέξει το επιπλέον βάρος (συνεπιβάτη, αποσκευών).
Αν ο τζόγος αυτός ξεπερνά τα 2-3 εκ., είναι ώρα να την σφίξετε με τον εξής τρόπο:
1. Αφού στηρίξετε τη μοτοσικλέτα στο κεντρικό σταντ, λύνετε χωρίς να ξεβιδώσετε εντελώς τον άξονα...
2. Ανάλογα με τον τύπο του ρεγουλατόρου που έχει η μοτοσικλέτα σας, μετακινείτε το σύστημα άξονα-ρόδα προς τα πίσω από την πλευρά του γραναζιού, μέχρι η αλυσίδα να τεντώσει, όπως υποδεικνύει το καρτελάκι ή το manual.Μετράτε τα σημάδια (ή τα ΅κλικΆ σε σαλίγκαρο) και ρυθμίζετε στο ίδιο επίπεδο το ρεγουλατόρο και της άλλης πλευράς. Αν δεν υπάρχουν σημάδια, χρησιμοποιήστε ένα παχύμετρο, ένα μέτρο ή ένα χάρακα. Ξανασφίγγετε πολύ καλά τον άξονα και ελέγχετε την τεντωμένη αλυσίδα, καθισμένοι απαραίτητα πάνω στη μοτοσικλέτα. Η αλυσίδα δεν πρέπει να είναι εντελώς τεντωμένη.